Facebook

Newsletter

Dětská výživa

Naše služby » Výživové poradenství » Dětská výživa

Vybudovat si správné stravovací návyky již v dětském věku je základem k úspěšnému stravování i v dospělosti. Ne nadarmo se říká, že děti je třeba učit pravidelnému a zdravému stravování již od mala. Role rodičů se tak mění na roli učitelů. Děti vidí v rodičích svůj vzor a tato skutečnost se týká i stravování. Pokud malý předškolák denně sleduje, jak rodiče tráví čas u televize s chipsy a sladkými nápoji, nebo dokonce pivem či vínem, bude brát tento fakt, jako samozřejmost. Děti opakují to, co vidí doma. Pokud upřednostňují televizi a počítač před pohybem a jejich jídelníček nemá žádnou hlavu ani patu, troufám si tvrdit, že ve většině případů mají stejný životní styl také jeho rodiče.

Dalším neméně důležitým problémem je společné stravování. Je až podivuhodné, kolik rodin nedodržuje pravidlo společného stolování. A je to veliká škoda. Bohužel v mnoha rodinách znají děti "společné večeře" tak, že maminka uvaří, tatínek si vezme talíř do obýváku k televizi, starší sourozenec k počítači, maminka zůstane v kuchyni a nejmladší strávník si může vybrat, ke komu se přidá. Je třeba tento způsob stravování úplně vyloučit, protože je mimo jiné také příčinou obezity. Pokud budeme jíst tak, že když máme hlad a chuť, tak si něco za chůze „uzobneme“, sníme toho ve skutečnosti mnohem více, než když sedíme v klidu u stolu.

Našim cílem je naučit děti, aby se nepřejídaly, nebo naopak nehladověly. Aby se naučily jíst pravidelně, zvykly si jíst ovoce, zeleninu a mléčné výrobky a aby sladkosti neupřednostňovaly před plnohodnotnými potravinami, ale braly je jen jako výjimečnou odměnu. Vyváženost a pravidelnost dětského jídelníčku je společně s kvalitou a pestrostí potravin základem úspěšného vývinu Vašich dětí. 

 

S čím Vám rádi poradíme:

  • Výživa před početím a v těhotenství
  • Výživa v době kojení
  • Důležité potraviny v dětské výživě
  • Výživa v předškolním věku
  • Výživa školáků a adolescentů
  • Sportovní a redukční výživa dětí