Facebook

Newsletter

Dieta - marketingový tah

Přečtěte si » Dieta - marketingový tah

Stačí jméno autora (nejlépe osoba, která je mediálně známá či charismatická tvář), přitažlivý název knihy (nejlépe s oslňujícím názvem nějakého města či státu) a jednoduché pravidlo, které Vám pomůže hlavně rychle a snadno zhubnout a lidé, kteří tak moc chtějí zhubnout.

Většinu lidí ani nenapadne se zamyslet nad tím, že dieta je špatná, že je nevhodně sestavená či příliš radikální a že se nedá dodržet. Slovo dieta slouží jako výborný marketingový tah, který dokáže vydělat obrovské množství peněz. Začne to vydáním knihy, pokračuje mediálním zájmem, poblouznění veřejnosti, změnou chování lidí, nakupování daných „povolených“ potravin. Poptávka po určitých potravinách vyvolá, že nabídka začne vyrábět speciální potraviny s určitými označeními a magickými formulkami, že to doporučují ti a ti odborníci přes tu a tu dietu. „Dietní průmysl“ tahá za všechny špagátky.

Úskalí těchto diet tkví v tom, že tyto diety jsou pouze dočasné. V jednom časopise se dočtete „zhubněte za týden“, „buďte štíhlí za měsíc“. A ano, Vy se snažíte pečlivě určitý režim diety dodržovat, měsíc je za Vámi, Vy si oddechnete, jste na sebe hrdí, jak jste to odříkání vydrželi, ale co uděláte? Vrátíte se ke své obvyklé („normální“) stravě.

Nejznámější diety

O mnoha z nich či dokonce o všech jste už možná slyšeli, možná jste je i zkoušeli držet a možná najdete v domácí knihovně i knihu s jejich názvy. Zde si však můžete pěkně pohromadě přečíst, na čem jsou založeny, zda mohou fungovat a jak působí na náš organismus.